Billettløse reiser

Swipe har alltid vært vårt enkleste alternativ. Likevel, nå ønsker vi å gjøre reisen enda enklere, og kommer i løpet av juli til å erstatte swipe med tæpp på alle stasjonene våre. Når din stasjon har fått installert tæpp trenger du kun å tæppe kortet på kortleseren før du går om bord. Vel fremme på Oslo Lufthavn tæpper du det samme kortet igjen for å passere sperringene. That’s it.
Automat for billettløse reiser hos Flytoget

Lurer du på noe?

Kontakt Flytogets kundeservice på chat eller telefon.
Vi holder åpent mandag til fredag 08 - 18

Om du kommer fra Oslo Lufthavn trenger du bare å tæppe på automaten ved sperringene og velge hvilken stasjon du skal til. Du trenger ikke tæppe kortet på nytt ved ankomst.

Merk at frem til din stasjon har fått installert tæpp, er det fortsatt swipe som gjelder.

Kvittering

For å få kvittering automatisk tilsendt ved hver reise, er det viktig at du registrerer deg på Min side. Hvis du ikke har opprettet en profil før du reiser, men likevel skulle få behov for kvittering i etterkant, kan du opprette profil og etter-registrere kortet du tæppet med eller swipet i profilen. Vi sparer på kvitteringen i 700 dager etter reisen er gjennomført.

 

Student eller honnør?

Opprett en profil på Min side og velg billettype «Student» eller «Honnør». Alle fremtidige reiser på kort som er registrert i profilen, vil da automatisk belastes med rabattert pris. Husk at du må ha med gyldig legitimasjon (student- eller honnørbevis) på alle reiser.

Vær obs på at kortnummeret vanligvis endres når du får nytt kort. Det betyr at du må huske å legge til ditt nye kort på Min side for at du fortsatt skal få rabatt.