Er det riktig informasjon som ligger inne i profilen?
Kort:
Hvis du har fått en ny versjon av kortet ditt siden sist, har kortnummeret vanligvis endret seg, og må oppdateres i profilen. Sletting av gammelt og registrering av nytt kortnummer gjøres i profilen under fanen «kort». Så snart kortnummeret er oppdatert vil kvitteringen være tilgjengelig i profilen.
Vær obs på at kort som brukes både billettløst og for kjøp i app, må være registrert både i app og på minside.flytoget.no for at vi skal få sendt deg alle kvitteringer.
E-post:
Ny e-post-adresse må oppdateres i profilen. Logg deg på med gammel e-post eller telefonnummer og passord og endre denne under fanen «profil» ved å trykke på «endre» ved siden av adressen.
Kan du ha brukt et annet kort enn det som ligger i profilen?
Hvis du har benyttet et annet kort (f.eks. mistenker at du kan ha dratt MasterCard i stedet for Visa-kortet), legg til dette i profilen sammen med det andre registrerte kortet, og kvitteringen for reisen vil dukke opp i oversikten med en gang. Kort legger du til under fanen «kort» og «legg til kort»-knappen.
Kan du ha glemt å tæppe kortet ditt på avreisestasjonen?
Når du reiser til flyplassen, er det viktig at du tæpper kortet før du går om bord, slik at systemet vet hvor du reiser fra. Dermed kan vi beregne riktig pris for turen din. Glemmer du å tæppe kortet, vil kvitteringen bli to dager forsinket, da systemet vil lete etter avreisestasjonen din. Prisen for reisen vil da beregnes ut fra lengste strekning, siden vi mangler avreisestasjonen.
Er det mulig du ikke har reist billettløst?
Hvis du har vært på en av våre billettautomater og kjøpt papirbillett der, vil billetten være kvittering for kjøpet og du vil ikke finne denne i billettløse reiser systemet for kvittering. Billetten inneholder alle opplysninger du trenger for reiseregning.