Flytogets reisegaranti

Dinosaur i skinnegangen
Flytoget har kanskje verdens minst brukte reisegaranti. Med en punktlighet på hele 96% er vi sjelden forsinket, men skulle det skje sørger vår Reisegaranti for å få deg på neste ledige fly.

Les mer

Flytoget AS’ ansvar for kunder med Flytoget og deres bagasje er beskrevet i transportvilkårene.

I Flytoget setter vi punktlighet høyt. Det skulle bare mangle - vår viktigste oppgave er jo å bidra til at din reise går på skinner. Skulle vi likevel bli mer enn 30 minutter forsinket, og flyet ditt går fra deg dekker vi plass for deg på neste ledige flyavgang. Dette gjelder uansett årsak til forsinkelsen, både vær- og føreforhold, signalfeil eller andre uforutsette hendelser

Hvordan fungerer reisegarantien?

Flytogpassasjerene trenger sjeldent å ta i bruk reisegarantien ettersom vi jevnt over opplever få forsinkelser. Skulle man likevel oppleve å miste flyet, vil man få god informasjon om hvordan man skal gå frem.

Flytoget har avtaler med flyselskapene og vår oppgave er å gjøre det enklest mulig for de reisende. Derfor gir vi flytogpassasjerene en rekvisisjon som de kan ta med seg til SAS Ground Services på OSL. Dette gjelder uansett hvilket flyselskap du skal reise med.

Passasjeren må ha tatt et flytog som i utgangspunktet ville vært fremme innenfor flyselskapets anbefalte oppmøtetid. Dette varierer fra flyselskap til flyselskap, og du finner vanligvis informasjon om dette på flybilletten.

Les mer om reisegarantien og dens betingelser i Flytogets transportvilkår her.

Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål - enten på e-post, telefon eller chat.

Åpningstider for kundeservice er mandag-fredag 08.00-18.00

E-post: flytoget@flytoget.no

Telefon: 23 15 90 00