Hva må du gjøre for å kunne tæppe
For fortsatt å få kvitteringen automatisk tilsendt ved hver reise, eller dersom du har krav på reduserte billettpriser, må du huske å oppdatere profilen din med korrekt informasjon før du begynner å tæppe
Hvilken informasjon som må oppdateres, avhenger av hva slags kort du bruker. Profilen din vil vise deg hva som trengs å legges inn for hvert kort, du kan også lese mer under.
Har du et betalingskort merket med BankAxept, må du legge inn kontonummer.
Dersom du benytter et betalingskort merket med BankAxept må du oppdatere profilen din med kontonummeret ditt på minside.flytoget.no før du begynner å tæppe.
Kontonummeret er disse kortenes identifikator når du tæpper. På den måten kan vi fortsette å sende deg automatiske kvitteringer, samt gi deg reduserte priser hvis du er student eller honnør.
Hvis du ikke oppdaterer profilen, men likevel skulle få behov for å få kvittering i etterkant, kan du etterregistrere kortet du tæppet med i profilen, eller registrere deg med profil hvis du ikke har det fra før.
Bruker du kredittkort, sjekk registrert informasjon
Dersom du til nå har benyttet kredittkort til å reise med oss, trenger vi at du sjekker registrerte opplysninger i din profil. Profilen din vil fortelle deg om vi mangler noe, for eksempel utløpsdato på et kort. Dette gjelder betalingskort som ikke er merket med BankAxept.
Amex er ikke tæppeklar for Flytoget
Amex er dessverre ikke klar for kontaktløse reiser hos Flytoget enda. Dermed vil det ikke være mulig å reise «billettløst» med betalingskort fra American Express ved lansering til høsten. Amex vil fortsatt være gyldig i øvrige betalingskanaler.