Tenker du det er litt stress å drasse med seg vinterjakken når du reiser fra kalde Norge til varmere strøk? Det gjør vi også, og for å gjøre reisen din enda litt lettere åpner vi 31. januar vårt splitter nye jakkehotell på Oslo lufthavn!
Vårt jakkehotell er, som navnet tilsier, rett og slett et «hotell» for jakken din når du er på ferie. Jakken kan leveres inn på Flytogets område på Oslo lufthavn, og oppbevares trygt frem til du kommer hjem fra reisen din.
Jakkehotellet vårt er åpent for innlevering av jakker frem til 31.03, og er gratis for alle Flytogets kunder. Nedenfor finner du ofte stilte spørsmål og våre vilkår for jakkehotellet. Ved å benytte deg av jakkehotellet, bekrefter du å akseptert disse vilkårene.
Jakkehotellet finner du rett før du tar rulletrappen videre opp til avgangsnivået på Oslo lufthavn.
Spørsmål og svar om Flytogets Jakkehotell
Hvor leverer jeg inn jakken?
Reisende som har reist med Flytoget på dagen for innlevering av jakken kan levere den inn over en egen disk ved området til Flytoget på Oslo Lufthavn.
Ved innlevering vil vi be om din kontaktinformasjon og hentedato samt kopi av din legitimasjon, og du vil få med deg en hentelapp. Vi oppfordrer alle kunder til å ta et bilde av hentelappen i tilfelle den skulle komme på avveie i løpet av reisen. Dine personopplysninger blir behandlet i tråd med Flytogets personvernerklæring .
Husk på at det ikke er tillatt å ha farlige eller ulovlige gjenstander i jakken når den oppbevares på Jakkehotellet.
Hvor henter jeg jakken?
Når du kommer hjem fra reisen, kan du hente jakken din i skranken rett innenfor billettportene før du går ned til plattformen og på Flytoget.
Når du henter jakken må du fremvise hentelappen eller bilde av slik hentelapp. Ved utlevering av jakken må du kontrollere at jakken er i samme tilstand som ved innlevering. Selv om Flytoget har gode rutiner for oppbevaring av din jakke, er det viktig for oss å umiddelbart kunne rette opp i forholdene dersom uhellet mot formodning skulle være ute. Dersom din jakke har blitt skadet i løpet av oppbevaringen plikter du å gi beskjed om dette til våre ansatte før du drar av gårde med jakken
Når kan jeg levere og hente inn jakken på jakkehotellet?
Jakkehotellet er åpent hver dag (mandag til søndag) i tidsrommet kl. 07.00–00.00. Flytogets Jakkehotell er åpent for innlevering av jakker fra 31.01.25 til 31.03.25, og jakker kan hentes frem til 01.05.25.
Hva skjer dersom flyet mitt er forsinket og jeg ankommer Oslo lufthavn utenfor åpningstiden til jakkehotellet?
Dersom du ikke skulle rekke å hente jakken din i tidsrommet jakkehotellet er åpent, oppbevarer vi den frem til du har mulighet til å komme innom for å hente den. Vi tilstreber å sende jakken med et av våre tog til Oslo S dersom det er enklere å hente den der. Dersom jakken ikke er hentet innen 01.05.25 blir den registrert og behandlet som hittegods.
Kan jeg hente jakke for andre enn meg selv?
Ja. Dersom du skal hente jakker tilhørende noen andre må du fremvise hentelappen eller bilde av hentelappen for vedkommende jakke, samt kunne oppgi navnet på personen som leverte jakken til jakkehotellet.
Koster det noe å benytte Flytogets jakkehotell?
Nei, jakkehotellet er gratis.
Hvor blir jakken min oppbevart?
Jakken vil bli oppbevart på et låst lager på Oslo Lufthavn. Vi låser inn jakken din etter innlevering, og henter den først når du kommer tilbake fra reisen.
Er det mulig å henge fra seg flere jakker?
Det er mulig å henge fra seg en jakke per reisende.
Hvor lenge kan jakken henge?
Jakken kan henge i opptil fire uker fra og med innleveringsdato. Dersom jakken ikke hentes etter denne perioden, vil jakken anses som hittegods og leveres til politiet.
Oppbevarer dere kun jakker?
Ja, vi oppbevarer kun jakker.
Hva skjer dersom jakken min blir skadet?
Dersom jakken mot all formodning blir skadet, vil Flytoget erstatte slik skade med fradrag for verdiforringelse siden kjøpsdato, begrenset til kr 10 000. Flytoget vil i den forbindelse be om kvittering eller tilsvarende bevis for kjøp av jakken.
Hva skjer dersom jakken min blir borte?
Vi oppbevarer alle jakker i sikret rom, men dersom den mot all formodning skulle bli borte, spanderer vi taxi hjem fra Flytoget og erstatter jakken med inntil kr 15 000. Flytoget vil i den forbindelse be om kvittering eller tilsvarende bevis for kjøp av jakken.
Erstatter Flytoget verdisaker som ligger i jakkelommene?
Nei, vi oppfordrer alle kunder til å fjerne verdisaker før innlevering av jakke. Flytoget er ikke ansvarlig for eventuelle verdisaker som oppbevares sammen med jakken.