Gå til hovedinnholdet

Flygaranti - Flytogets reisegaranti

Bilde av Oslo lufthavn i skumring med tekst: Flygaranti
“Det går alltid” er vårt løfte til deg som reisende, og med det mener vi mye mer enn at det alltid går et tog. Vi vet nemlig hvor viktig din reise er for deg. Med vår Flygaranti kommer du deg helt frem dit du skal, uansett hva som skjer.

Kjøp billett

Kjøp billett for din neste Flytogreise her

Les mer

Flytoget AS’ ansvar for kunder med Flytoget og deres bagasje er beskrevet i transportvilkårene.

Hva er Flygaranti?

Flygaranti er Flytogets reisegaranti. Flytoget har skyhøy punktlighet, men skulle du likevel oppleve en forsinkelse på over 30 minutter på vei inn mot Gardermoen som medfører at du ikke rekker flyet ditt, kjøper vi ny flybillett til deg. Uansett hva forsinkelsen skyldes.

 

Hva gjør du hvis du er forsinket med Flytoget?

Dersom du er så uheldig og opplever en forsinkelse på over 30 minutter med Flytoget og du ikke rekker flyet ditt, kan vi enten hjelpe deg med ny flybillett på første fly, eller du kan booke om billetten selv og få refusjon i ettertid via flytoget@flytoget.no.

Dersom du ikke ønsker å kjøpe ny flybillett selv kan våre kundeveiledere på Oslo lufthavn hjelpe deg med en rekvisisjon på neste fly.

 

Følgende må være innfridd for at Flygaranti skal være gjeldende

For at Flygarantien skal gjelde må du ha gyldig Flytogbillett og tatt et Flytog inn mot Gardermoen som ble over 30 minutter forsinket. Du må også ha beregnet oppmøtetiden på Oslo lufthavn i henhold til flyselskapets anbefalte oppmøtetid. Dette varierer fra flyselskap til flyselskap, og du finner vanligvis informasjon om dette på flybilletten.

Vil du vite mer om dine rettigheter ved forsinkelser? Les mer om Flygarantien i Flytogets transportvilkår her.

Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål - enten på e-post, telefon eller chat.

Åpningstider for kundeservice er mandag-fredag 08.00-18.00

E-post: flytoget@flytoget.no

Telefon: +47 23 15 90 00