Dette gjør Flytoget i forbindelse med koronaviruset

Coronavirus

Fotograf: CDC

Du skal være trygg når du reiser med oss i Flytoget. Vi har derfor flere konkrete tiltak for å minimere smitte. Under kan du lese mer om våre tiltak og anbefalinger til deg som skal ut og reise.

Munnbind

I tråd med myndighetenes anbefaling om bruk av munnbind for reisende med kollektivtrafikk i Oslo og omegn anbefaler Flytoget alle våre reisende å benytte munnbind om bord. Anbefalingen gjelder fra mandag 17. august og foreløpig i 3 uker fremover, og gjelder ikke barn i barneskolealder og yngre. Dersom du ikke har munnbind tilgjengelig, vil du kunne få dette av en av våre kollegaer på Oslo Lufthavn eller Oslo S.

Desinfisering

Flytogene våre desinfiseres og behandles nøye hver uke, og alle berøringsflater rengjøres flere ganger om dagen. Vi oppfordrer også alle reisende til å benytte seg av desinfiseringsautomaten vår på Oslo Lufthavn før du går om bord.

Kjøp flytogbilletten på forhånd

Kjøp flytogbillett på forhånd i appen. Vi desinfiserer våre billettautomater gjennom dagen, men slik unngår du unødvendig berøring. I Flytogets app finner du også til enhver tid oppdaterte rutetider.

Dørene skal også åpnes automatisk ved hver stasjon slik at de reisende slipper å trykke på knappen for å åpne døren for å begrense berøringspunkter.

Går togene som normalt?

Ja, togene går som normalt. Reiseplanleggeren vår er oppdatert til enhver tid, der ser du hvilke avganger som går.

Før flyreisen må du forberede deg litt mer enn vanlig

Sjekk inn via flyselskapets nettside eller app på forhånd slik at du har alt klart. Noen flyselskaper har også egne og spesifikke reiseråd som du må huske. Vi anbefaler at du holder deg oppdatert på myndighetenes reiseråd, ikke minst hvis du skal reise til utlandet. Det kan være at lokale myndigheter har andre råd og regler.

Møt frem til flyavgangen i god tid

Flyselskapene kan ha nye regler for oppmøtetid og boarding. Vår generelle anbefaling er å møte opp i god tid før avreise, og helst litt tidligere enn du pleier. Det er også laget egne smittevernråd for flyreiser, som du kan lese på FHI sine nettsider.

Hvis du ankommer Oslo fra utlandet, kan du fortsatt reise med oss selv om du må direkte i karantene når du kommer hjem. Følg informasjonen du får på Oslo lufthavn.

Hva gjør jeg hvis jeg har kjøpt en billett jeg ikke får brukt?

Billetter til Flytoget kjøpt i app, på web og i billettmaskin er gyldige i 90 dager. Hvis du likevel ikke får brukt billetten din, ta kontakt med kundeservice på tlf. 23 15 90 00 så skal vi hjelpe deg med det.

 

Har du noen spørsmål er du velkommen til å ta kontakt med oss.

Vi ønsker deg en god og trygg reise.